Zondagmiddagconcerten in de Mozes en Aäronkerk

21 juni 2024

Het Frans-romantische monumentale orgel in de Mozes en Aäronkerk is uniek in zijn soort. Het werd gebouwd in 1871 naar een ontwerp van de Franse diplomaat en orgelkenner Charles-Marie Philbert, die ook nauw betrokken was bij de bouw van het orgel door C.B. en P.J. Adema. De Mozes en Aäronkerk presenteert deze zomer een bijzondere reeks van drie orgelconcerten op dit bijzondere orgel.

Hayo Boerema bijt op zondag de spits af. Op zondag 7 juli neemt Victor Buena samen met Lisette Carlebur (viool) plaats achter het orgel. Het slotconcert wordt gegeven door Wolfgang Zerer, orgel professor aan de Hfmt Hamburg.

De zondagmiddagconcerten in de monumentale Mozes en Aàronkerk beginnen steeds om 16.00 uur en er kunnen ter plekke kaartjes worden gekocht: €10 voor volwassenen, €5 voor kinderen en €5 bij vertoon van Stadspas.

Zondagmiddag orgelconcerten
(€10 volwassenen, €5 kinderen en €5 bij vertoon van Stadspas)

• 23 juni 16:00uur – Hayo Boerema (Nederland – Organist Grote of St. Laurenskerk te
    Rotterdam)