Kerstmis met de armen in de kerk

Kerstmis is een familiefeest. Voor de meeste mensen een tijd om uw familie op te zoeken en samen te zijn. Maar wat als u niet met uw familie kunt samenzijn? Ieder jaar organiseert de Gemeenschap van Sant’Egidio kerstfeesten met haar arme vrienden. Als een familie, om samen die feestelijke sfeer te beleven die bij deze tijd van het jaar hoort.

Het kerstfeest met de vrienden van de straat vindt plaats in de Mozes en Aäronkerk. Zo’n tweehonderd gasten schuiven aan lange tafels aan om gezamenlijk te genieten van een heerlijk kerstdiner. Want juist met Kerstmis is het belangrijk om u niet eenzaam en alleen te voelen. Er is een koor dat kerstliederen zingt, en tientallen vrijwilligers zorgen voor de bediening van de gasten, voor gezelligheid en voor een luisterend oor. Er worden kerstwensen opgeschreven en in de kerstboom opgehangen. Voor iedereen is er een mooi ingepakte en op de persoon afgestemde cadeaus.