Ossenlied van Kate Moore in de Mozes en Aäronkerk op 4 oktober

30 september 2024

Op vrijdag 4 oktober, de feestdag van Sint Franciscus, brengt Kate Moore om 13.30 uur haar Ossenlied ten gehore in de Mozes en Aäronkerk aan het Waterlooplein te Amsterdam.

Componiste Kate Moore, in 2022 winnaar van de Gieskes-Strijbis Podiumprijs, liet zich tijdens haar onderzoeksproject A Beautiful Path, een lange wandeling door Nederland, Engeland, Wales en Ierland, inspireren door de omgeving en oude verhalen om haar eigen epische verhalencyclus op muziek te zetten. Ze brengt haar Ossenlied Part I, een werk van zo’n 30 minuten, ten gehore in de indrukwekkende Mozes en Aäronkerk op 4 oktober als eerbetoon aan Sint Franciscus, de middeleeuwse heilige die bekend staat om zijn liefde voor de schepping en de natuur. De kerk is vrij toegankelijk.

Foto: Isabelle Vigier 2023 commissioned by Kate Moore for the project A Beautiful Path with the support of Amsterdam Fonds Voor de Kunst

Bekijk de video over A Beautiful Path: