• Dit evenement is voorbij.
Evenementenreeks Evenementenreeks: Een harp onder de riem

Een harp onder de riem

9 juli | 12:00 - 16:00

“Waar mag ik voor jou over spelen?” Die vraag staat deze zomer centraal in de Mozes & Aaronkerk aan het Waterlooplein. De hele maand juli word je uitgenodigd om een persoonlijk muziekstuk te ontvangen tijdens Een Harp onder de Riem. Professionele musici staan voor je klaar om je verhaal om te zetten in muziek!

Het festival wordt georganiseerd door Music in the Making. Deze zomer vindt de vijfde editie plaats. Alle muziek is splinternieuw en wordt ter plekke geïnspireerd op de verhalen van bezoekers. Verspreid over de maand staan 35 musici voor je klaar met meer dan 15 verschillende instrumenten: van saxofoon tot cello, van accordeon tot contrabas, harp en piano. Bekende musici, jonge talenten en stille krachten: de volledige line-up bekijk je op de website.

Jouw persoonlijke muziekstuk wordt gespeeld door één muzikant, met wie je eerst een korte ontmoeting hebt. Hierdoor wordt het een speciaal 1-op-1 concert. Het muziekstuk is op afstand ook door andere bezoekers te beluisteren. Luister dus zelf de hele middag naar veel verschillende muziekstukken en -stijlen.

Elke middag wordt er één nieuwe compositie vastgelegd: het muzikale dagboek van de stad. Hiervoor sluit een tweede musicus aan. Om 15.00u stoppen de 1-op-1 concerten. Je hoort de twee musici dan samen spelen in een compositie challenge. Om 15.45u zullen zij het nieuwe werk presenteren en opnemen. Dit muzikale dagboek wordt op de site gepubliceerd. In de weekenden van juli is het ook te beluisteren in Vrije Geluiden op NPO Radio4.

Een Harp onder de Riem vindt de hele maand juli plaats van dinsdag t/m zaterdag. De deur staat open van 12.00-16.00u (let op: op vrijdagen vanaf 13.30u). De toegang is op basis van jouw eigen bijdrage. Je kunt spontaan langskomen en plaatsnemen zodra er plek is. Ook kun je aan de deur een tijdsblok reserveren. Op woensdagavond31 juli vindt om 20.00u het feestelijke slotconcert plaats. Dan beluister je het gehele muzikale dagboek van Amsterdam. Reserveer hiervoor online via www.harponderderiem.nl

Datum:
9 juli